Zayıflama (Kilo Verme)

Zayıflama kürleri, zayıflama ilaçları, detokslar yerine sağlıklı beslenme ve egzersizle bedenin fazladan taşıdığı yağdan kurtulmak ve zayıflamak mümkün.

Zayıflama bazen seçenek değil zorunluluktur. Zaman içinde yavaş yavaş aldığınız kilo belli bir noktaya ulaştığında bedende kaygıya neden olur ve aniden, olabilecek en hızlı şekilde, bu ağır yükten kurtulmak isteyebilirsiniz. Bu his, bedendeki kaygıyı artırır. Kaygı duygusal açlıkla, yeme isteğini tetikler ve beslenme kısır döngüye girer.

Aşırı kilo durumundaki birçok kişi buna benzer ataklar sonrası umutsuzluğa düşmüş ve zayıflamasının mümkün olmadığı gibi bir inanç geliştirmiş olabilir. Defalarca kilo vermeyi denemiş ama verememiş, artık kilo vermeye çalışmaktan vazgeçmiştir. Bu yanlış inancın tek pozitif tarafı, durumu kabul etmek ve yüksek kaygıya bağlı şiddetli yeme ataklarının durmasıdır.

Takip

Haftalık olarak yüz yüze veya online süreç değerlendirmesi.

Keşif

Kilo almanın altında yatan sebeplerin bulunması ve iyileştirilmesi.

Ölçüm

Haftalık olarak tartı ve mezura ölçümlerinizin değerlendirilmesi.

Tahlil

Güncel kan tahlillerinizin değerlendirilmesi.

Stres Altındayken Daha Çok Yemek İsteriz

Zayıflamak için ilk önce bedenin stresten kurtulması gerekir. Rahatlamak ve güvende hissetmek, zayıflamak üzere çıktığımız yolda en büyük avantajımız. Kalori hesabı ve aç kalma korkusu yeme ataklarını, tatlı krizlerini en çok tetikleyen şeylerin başında gelir. Bu aslında bir tür bedenin kendini koruma ve hayatta kalma refleksidir fakat sonuçları bakımından sağlığımıza zarar veren bir duruma dönüşür.

Bedenin ihtiyacı olan konfor; güvende olduğunu bilmek ve tüm ihtiyaçlarını karşılanacağından emin olmaktır. O zaman zayıflamak, fazla yağın gitmesine izin vermek, kolayca mümkün olacaktır.

Zayıflama İçin Ne Yapmalıyım?

Zayıflama, kişiye özeldir. Herkesi zayıflatacak bir ortak formül maalesef söz konusu değil. Dolayısıyla “Zayıflamak için ne yapmalıyım?” sorusuna ancak kişiye özel cevap verilebiliriz. Zayıflamak için yapılacak çok şey var ama size uygun olan hangisi.

Bilinmesi gereken en önemli konu; zayıflamak, her zaman, hemen her bünye için mümkündür. Beden, yiyerek aldığı kiloyu gene aynı şekilde yiyerek, beslenme düzenlemesi ile bazen kolay bazen de belli zorluk dönemlerini aşarak, ama önünde sonunda illa ki verebilir. Bu konuda destek almak, bu yolu uzman yardımı ile yürümek, çok daha konforlu ve güvenlidir.

Kontrolsüz kilo almak bir sağlık sorunudur, yeme bozukluklarının birçok fizyolojik ve psikolojik nedeni olabilir, ayrıca sağlıklı kişiler arasında dahi beslenme yanlışları ve /veya paketli gıdalar, şeker, gluten gibi bağımlılık yapan besinlerin aşırı ve zamansız tüketimine bağlı olarak olarak, kilo kontrol problemleri gelişebilir.

Yukarıda saydığımız durumların hepsi, kilo almaya ve kilo almak da strese neden olur. Duygusal açlık, gıda bağımlılığı, açlık krizler, tatlı krizleri, hayatınız boyunca katlanmak zorunda olduğunuz şeyler değil.

Sağlıklı bir şekilde zayıflamak için, bedeninizi tanımalı ve ne yediğinizin bilincinden olmalısınız. Beslenme danışmanlığı size bunu sağlarken, motive olmanıza yardımcı olur.

Sağlıklı Zayıflama Nasıl Olur?

Metabolizmanın ihtiyacı olan kalori, besin dengesini oluşturacak şekilde bir yeme planı ile vücuda alındığında, sağlıklı zayıflama doğal olarak başlar.

Peki bu ne demek? Protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral dengesini sağlayacak şekilde beslendiğinizde ve bu beslenme metabolizma ihtiyaçlarını gözeterek oluşturulduğunda, vücudunuzda sağlıklı bir zayıflama sürecini başlatmış olursunuz.

Diyet sayesinde beslenmenize giren gıda çeşitliliği, vücudun tüm gereksinimlerini maksimumda karşılar. Eksiksiz beslenmeye başlayan beden, kilo tutmayı bırakır. Sağlıklı zayıflama diyetleri ile verilen kilodan kalıcı olarak kurtulursunuz. Beden, beslenme eksiği sebebiyle önüne geleni depolamayı bıraktığı için doğal olarak ve kolayca zayıflar. Kalori hesabı ile yapılan, bedende yoksunluk hissine, ceza hissine neden olan diyetlerden en büyük farkı budur.

Yeşil ağırlıklı öğünler günlük gereksinimi olan mineral ve vitamin dengesini sağladığı için metabolizma enerji harcamakta rahat davranabilir, böylece hızlanır. Kilo almanın en büyük sebeplerinden biri, vücudun kalori harcamasını kısma eğiliminden kaynaklanmaktadır. Sağlıklı zayıflama, bu kısır döngüsü kırar. Metabolizma enerji sarf etmekten çekinmez ve kalori fazlası yağ olarak depolanmaz. Üstelik kendinizi çok daha enerjik hissetmeye başlarsınız.

Bol miktarda sıvı tüketimi ve egzersizlerle desteklenen sağlıklı beslenme planları sayesinde kısa sürede zayıflamaya başladığını gören, mutlu insanlar arasına girersiniz.

Zayıflama Yöntemleri

Beslenmenin düzenlenmesi zayıflamanın en önemli iki ayağından biridir. Fiziksel aktivite, düzenli ve kaliteli uyku, yeterli miktarda sıvı tüketimi ise diğer ayağı oluşturan, önemli alışkanlıklardır.

Sağlıklı ve tam beslenme ile düzenli egzersiz yaşam biçimi haline geldiğinde, zayıflama yöntemleri, günlük hayatın bir parçası haline dönüşür. Böylece sağlıklı yaşam modeline geçiş yapılmış olunur.

1) Amaç Yağ Hücrelerini Küçültmek:

Kilo vermek, sadece bir dönem belli bir diyet listesini takip etmek olarak düşünüldüğünde ya kilo verilmez ya da diyet bittiğinde verilen kilolar, çoğu zaman fazlasıyla, geri alınır.

Beslenme danışmanlığı, yaşam biçiminizi bedeninize uygun şekilde yeniden planlamanız için rehberlik eder. Temel amaç, büyümüş, genişlemiş yağ hücrelerinin küçülmesini ve eski, ideal formuna dönüşmesini sağlamaktır. Beslenmeyi, bedenin yağ yakmasına yardımcı olacak şekilde düzenlediğimizde, bu kısım kolayca devreye girer.

2) Kalori Hesabı Gerginliği:

Kalori hesabının bedende yarattığı stres bir yana, beslenmenin kalori girişinden ibaret olarak algılanması, her lokmanın kiloya dönüşeceği sanrısı, vücudun beslenmesinin önündeki en büyük bozulmadır.

Beden, gereksinimlerine göre beslenmelidir. Üstelik sağlıklı bir vücut, ihtiyacı olan besini beyne iletir. Canı çekmek, sağlıklı bir bedenin ilettiği “buna ihtiyacım var” mesajı iken bozulmuş, yemekle bağımlılık ilişkisi kurmuş bir bünyede bastırılması gereken bir krize dönüşür.

3) Kalıcı Olarak Zayıflamak İçin Spor ve Beslenme Birlikteliği:

Fiziksel aktivite, bedenin beslenme yoluyla günlük olarak aldığı yakıtı mümkün olduğu kadar kullanıp tüketmesine yardımcı olduğu için sağlıklı zayıflamanın olmazsa olmazlarındandır.

Beslenme gibi egzersiz de kişiye özel planlanmalıdır. Önemli olan düzenli ve sürekliliğidir. Kilo verme sürecindeki bir yetişkinin günde 45 dakika orta tempoda yürümesi bile zayıflama sürecine önemli bir katkı sağlar. Buna ek olarak haftanın birkaç günü yapılan kas antrenmanları ile hem zayıf hem de biçimli bir fiziksel görüntüye erişmek mümkün.

Vegan, vejetaryen zayıflama, sporcular için zayıflama, bölgesel zayıflama gibi farklı ihtiyaçlara cevap veren zayıflama modelleri ile yaşam biçiminize ters düşmeden zayıflayabilirsiniz. Tam ihtiyacınız olan zayıflama programı hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçmekten lütfen çekinmeyin.

Hızlı Zayıflama Nasıl Olur?

Vücudun su tutmasına, yağ hücrelerini beslemesine neden olan durumlar ortadan kaldırıldığında hızlı kilo verme gerçekleşir fakat önemli hızlı değil kalıcı kilo vermektir. Hızla verilen kilo, hızla geri alınabilir.

Kolay Zayıflama Nasıl Olur?

Sağlıklı ve kişinin metabolizmasına uygun beslenme planı, sporla desteklendiğinde, zayıflama zaten zor bir şey olmaktan çıkar.

Kalıcı Zayıflama Yöntemleri Nelerdir?

Bedeninize uygun beslenme model ya da modelleriyle, topraktan gelen doğal besinlerin tüketildiği bir diyeti, yaşam biçimi haline getirmek. Düzenli sporla bedenin aktif olmasını sağlamak.

Pınar Demirkaya
Latest posts by Pınar Demirkaya (see all)

Zayıflama

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.